Crowdsourcing
platform

> Opdrachtgever: Dura Vermeer
> Jaar: 2017
> Sector: Bouw
> Ingrediënten:
   - Crowdsourcing
   - Responsive
   - Resultaten analyse
 

> Opdrachtgever: Dura Vermeer
> Jaar: 2017
> Sector: Bouw
> Ingrediënten:
   - Crowdsourcing
   - Responsive
   - Resultaten analyse
 

De uitdaging

De NPD-strook maakt deel uit van Overvecht-Zuid. Het terrein stond aan de vooravond van een grootschalige transformatie met nieuwe functies als wonen, werken en recreëren. De gemeente heeft een selectie uitgeschreven om een marktpartij te selecteren om deze nieuwe toekomst van de NPD-strook te gaan realiseren. Dura Vermeer zocht als een van de kanshebbers actief het gesprek op met de huidige en toekomstige bewoners, ondernemers en gebruikers.     

De oplossing

Om het gesprek met deze groep mensen te faciliteren ontwikkelden wij een speelse en dynamische enquête module. Door visueel en korte vragen te stellen konden bezoekers van de website gemakkelijk de enquête invullen. Aan de hand van hun eigen situatie kregen zij andere vragen voorgeschoteld. Dit ging allemaal naadloos op desktop maar zeker ook op mobiele apparaten.

 

Het resultaat

Door o.a. met een Facebook campagne mensen uit de regio naar de website te laten komen zijn er veel enquêtes ingevuld. Dura Vermeer heeft informatie mogen ontvangen van 51 omwonende, 73 potentiele bewoners en 15 ondernemers.